Brf Blombacken

Bostadsrättsföreningen Blombacken består av 23 lägenheter (11 fyror, 6 treor och 6 tvåor).

En styrelse bestående av 5 ledamöter (och 1-2 suppleanter) ansvarar för driften av föreningen. Föreningen administreras av Storholmen Förvaltning AB, Pastellvägen 6, Johanneshov.

De ordningsregler som gäller är till för allas trevnad och för att om möjligt förstärka vår status som ett attraktivt boende.

Cykel och barnvagnsrum; finns i samtliga hus.

Tvättstuga; gemensam tvättstuga finns i hus 15, tidsbokning sker på bokningstavla i anslutning till tvättstugan.

Trappstädning; utföres av Veteranpoolen.

Städdagar; föreningen har två städdagar/år (en vår och en höst) med gemensam förtäring efteråt. Sommartid behöver också gräsmattan klippas vilket utförs av frivilliga medlemmar.

Snöröjning; firma Trädgårdsprakt AB sköter snöröjning av vår trottoar utanför husen. Medlemmar tar bort snön framför ingångar närmast husen och i carporten.

Sopor och sophantering; soprum finns i hus 17 och självklart har vi källsortering för hushållssopor, papper, well & kartong, glas, plast, batterier och glödlampor.

Carport/parkering; Parkeringplats i carport med elladdstolpar, samt garageplatser i hotell Skogshöjds garage kan hyras av föreningen.

Förrådshus; I förrådshusets på innergården förvaras våra gemensamma trädgårdsredskap, gräsklippare, stegar, krattor, osv.

Övernattningsrum; finns i hus 15 där medlemmar kan boka för sina gäster, toalett finns i anslutning till rummet.